Bericht-referenties

Referenties

Wij van Basic Matters vinden uw mening heel erg belangrijk! Daarom zouden wij het leuk vinden als u een referentie achter laat op deze pagina. Wij hebben op vele locaties opgetreden en doen dit elke keer met passie en vanuit het hart, om te horen dat het u ook raakt maakt het voor ons nog mooier dan het al is.

Recensies vanuit de krant en muziekbladen:

“Basic Matters gaat terug naar de puurste vorm van muziek. Elk nummer klinkt haarscherp en de samenwerking tussen Gerrit-Jan en Niek is ongekend fraai”.

Bron: Haarlems Dagblad

“Basic Matters gaf het festival Samenloop voor Hoop de juiste emotionele injectie die de toeschouwers overduidelijk raakte”.

Bron: Uitkrant

Hi Niek en Gerritjan,

“Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie spetterende optreden op onze zomerborrel!
Jullie hebben er echt een sfeervolle bijeenkomst van weten te maken met jullie prachtige muziek, echt TOP!
Echt knap dat het jullie lukt om zo lang achter elkaar door te gaan, dat moet wel enthousiasme zijn en dat stralen jullie ook uit!

Hartelijke groet en graag tot een volgende keer,
Ellen”

Bron:    “Het is netwerken”

3 gedachten over “Referenties

1. Lieve Niek en Gerritjan,

Een fantastisch optreden gewoon in de huiskamer op de bank. Wat een vuurwerk tussen jullie, de liefde voor het spelen en de muziek, het ingespeeld op elkaar zijn. …mag ik nog even doorgaan: het improviseren mijn buurvrouw die de tamboerijn ter hand nam, en goed ritmisch en mijn nicht met de sambal.
    En toen speelde jullie het nummer “I still cry” van Ilse de Lange voor Sonja die haar moeder en broer binnen een half jaar heeft verloren en het mooie was ze kon haar tranen vrijelijk laten lopen, in zulk goed gezelschap verkeerde wij. Ik zit nog na te genieten, spierpijn van het continue willen dansen. Binnen een split second hadden jullie mensen aan het dansen. Zelfs mijn vader van 83 jaar kon niet stil staan en was zo aangestoken dat hij ook een ronde meedeed op zijn onvaste benen. LOL. Vandaar dat ik net weer een optreden heb vastgelegd voor mijn volgende verjaardag.
    Heel veel dank en liefs,
    Caro

2. Niek en Gerritjan,

We lopen al een tijdje met elkaar op. Toevallig kwamen wij in contact. Jullie opzoek naar speciale plekken om op te treden ik opzoek naar een artiest voor de herdenkingsavond op begraafpark Kleverlaan. Het is altijd afwachten of een artiest het thema en de impact van een herdenkingsavond begrijpt, maar vanaf het eerste moment dat jullie begonnen te spelen was ik meer dan overtuigd! Jullie snapte het thema en de impact.
    Zeg tegen mij dat je opzoek bent naar ludieke plekken….nou die heb ik wel voor je…. Mijn ouders werden samen 150 jaar en daar stonden jullie midden in een oude appelboomgaard. Geweldig jullie optreden daar is nog lang besproken. De opening van het Sterrtejesveld op begraafplaats Akendam. Een veld waar de as van te vroeg geboren, niet-levensvatbare kindjes kan worden verstrooid. Als je het over een thema hebt! Zonder zorgen vraag ik Basic Matters. Niek en Gerritjan komen, maken zich klaar, voelen aan en spelen zo intens waardoor de opening van het veldje op een hoger plan wordt geheven.
    Ja en dan hebben we ook nog een ludieke plek op het zijkanaal B waar wij wonen. Het moest er van komen. Een echt kanaalconcert bij ons op het vlot. Afgelopen zaterdag was de dag. En ja hoor Niek en Gerritjan komen, maken zich klaar en spelen de sterren van de hemel. Met meer dan 60 mensen in een bootje, op een vlot of in een kano heerlijk naar de muziek van Basic Matters geluisterd. En het leuke is ja jullie zijn bijzonder professioneel, maar jullie hebben zoveel plezier in wat jullie doen en dat stralen jullie uit!
    Kortom ben je op zoek naar muziek al dan niet op een ludieke plek, bel Basic Matters en je hebt een TOP artiest in huis ongeacht het thema.

Groetjes,
    Linda Frank